Kameralı Adam / Chelovek S Kino-Apparatom

Yükleniyor Filmler
  • Bu film geçti.

Yönetmen: Dziga Vertov Oyuncular: Mikhail Kaufman, Elizaveta Svilova
Belgesel / SSCB / 1929 / 68’/ Siyah Beyaz

Kameranın dünyayı izleme ve olduğu gibi kaydetme kabiliyetini son derece etkileyici bulan Dziga Vertov, kardeşi Mikhail Kaufman ile büyük kentin sokaklarını, madenlerini, fabrikalarını, atölyelerini, sinemalarını dolanıyor. Tipik bir Sovyet gününü yansıtan gündelik yaşam sahneleri kaydediyorlar. Çöpçüler, evsizler, madenciler, burjuva kadınlar ve erkekler ve elbette ki emekçiler… Hepsi bir bir giriyor kadraja. Kurgucu Elizaveta Svilova, belli temaları öne çıkaracak şekilde birleştiriyor görüntüleri: kent uyuyor, kent uyanıyor, kent çalışıyor. Tüm bir kenti proletarya ayakta tutuyor. Vertov Kameralı Adam için, kendi film kuramının görsel manifestosu olduğunu yazmıştı. Vertov’un sine-göz kuramına göre sinema, üretimi perdeye taşımalıydı. Kitleleri uyuşturan teatral drama sinemadan tamamen ayıklanmalıydı. Marx’ın ünlü sözünden hareketle, Vertov “teatral drama halkların afyonudur” diyordu. Sinema proletaryayı, gündelik yaşamı, kolektifliği esas konusu yapmalıydı. Kitlelerin gözünü hakikate açmak, onları devrime hazırlamak sinemanın esas uğraşı olmalıydı.
Hollanda Film Müzesi Eye tarafından Vertov’un 1931’de bizzat Hollanda’ya getirdiği bir kopyadan yola çıkılarak restore edilen Kameralı Adam, büyük perdede izleme şansı nadir yakalanan ve kaçırılmaması gereken muhteşem bir klasik.

Sunum: Nagehan Uskan, Elif Rongen-Kaynakçi
Müzik: Stephen Horne, Frank Bockius

————————————————–

Director: Dziga Vertov Cast Mikhail Kaufman, Elizaveta Svilova
Documentary / USSR / 1929 / 68’/ Black & White

Fascinated by the camera’s ability to see and register the world as it is, Dziga Vertov wanders the streets, mines, factories and cinemas of a big city with his brother Mikhail Kaufman, filming typical images of everyday life in the Soviet Republic. The film editor Elizaveta Svilova puts the footage together around certain themes: the city sleeps, the city wakes up, the city works. It’s the proletariat that keeps the city alive. Vertov once wrote that The Man with a Movie Camera was the visual manifestation of his film theory. Vertov’s theory of ‘kino-eye’ aimed at making the production process visible part of the product. Narrative drama, for Vertov, had to be discarded. Taking inspiration from the famous phrase by Marx, he said “drama is the opium of the people.” The cinema must take the proletariat, the everyday, and the collective as its main focus. It must open the eyes of the masses to the truth and prepare them for communism.
Restored by Eye Filmmuseum in the Netherlands from a copy personally brought by Vertov to the Netherlands in 1931, The Man with a Movie Camera is a timeless classic. Don’t miss this opportunity to see it on a big screen.

Introduced by Nagehan Uskan, Elif Rongen-Kaynakçi
Live music by Stephen Horne, Frank Bockius

Aralık 08 2018

Detaylar

Tarih: Aralık 8
Saat: 19:00 - 20:30
Film Kategorisi:
Film Etiketleri:,
Website: Etkinliğin Websitesi

Mekan

Akbank Sanat Merkezi

Şht. Muhtar, İstiklal Cd. No:8, Beyoğlu
İstanbul, 34435 Türkiye

+ Google Haritalar

Telefon:

+90 (212) 252 35 00

Mekanın Websitesi

Organizatör

Kino Istanbul