Kinemacolor ve Diğer Büyülü Şeyler / Kinemacolor and Other Magic

Yükleniyor Filmler
Kinemacolor dünyanın gerçek renklerini yakalamayı başaran ilk film yöntemiydi. Hem çekim sırasında kameranın, hem de gösterim sırasında projektörün üzerine takılan kırmızı ve yeşil iki filtre sayesinde kısıtlı ama gerceğe yakın bir renk paletini ekrana yansıtıyordu. 1908-1917 arasında bine yakın fim çekilmesine rağmen, 1924’de şirketin kurucusu Charles Urban’ın iflas etmesiyle filmlerin çoğu ortadan kayboldu ve Kinemacolor da tarihe karıştı.
Benzer rakip sistem Chronochrome’un patenti 1911’de Fransız Leon Gaumont tarafından alınmıştı. Teknik olarak daha üstün olan bu sistem kırmızı, yeşil ve mavi filtreli üç lensli bir kamera gerektiriyordu. Yine projeksiyon için böyle karmaşık donanımlı bir makine gerekiyordu; nitekim bu ayrı donanım mecburiyeti bu tekniğin ticari olarak basarısız olmasina neden oldu.
Gerçek renkleri filme alan teknikler ayni zamanda  çok daha yaygın olarak kullanılan suni renk teknikleriyle rekabet ediyordu. Pathecolor gibi bir sablon aracılığıyla pelikülün üzerini doğrudan boyayarak elde edilen yapay renkler zaman içinde o kadar gelişmişti ki neredeyse diğer tekniklerden daha gerçekçi renkli görüntüler üretiyordu.
Dünyada en çok Kinemacolor filminin bulunduğu Cineteca di Bologna arşivi, koleksiyonundaki filmleri dijital tekniklerle restore etti. Bu programda ayrıca yine Cineteca’nın restore ettigi üçer adet Chronochrome ve Pathecolor örneği de yer alıyor.
Bir asır öncesinden gelen bu renkli kayıtlar bizi büyüleyici bir dünya turuna çıkarıyor; İngiliz kırsalındaki bir av partisinden Hindistan’daki bir geçit törenine, bir Fransız plajına, Hollanda’nın balıkçı köylerine, Sudan’a ve Japonya’ya yolculuk  ediyoruz. Bu tarihi hareketli görüntüler bizlere geçmişin unutulmuş renklerini yeniden tattırıyor.
———————————————-
Kinemacolor and other Magic
Kinemacolor was the first system successfully to capture and reproduce the world in colour.  It worked by using a rotating filter with red and green sections, on camera and projector, producing a restricted but credible colour palette. Close to a thousand Kinemacolor films were made between 1908 and 1917, but when Kinemacolor’s founder Charles Urban went bust in 1924, most of the films were lost, and Kinemacolor disappeared from history.
The rivalling, and technically superior system was Chronochrome; patented by Léon Gaumont in 1911 in France. It employed a three-lens camera with red, green and blue filters, through which three images were exposed simultaneously. The projector was likewise equipped with three lenses which by its complexity also constituted a great limitation.
These natural colour methods mainly competed against artificial stencil systems with painted colours onto film stock, such as Pathecolor, that was so refined that it looked very realistic. Chronochrome never was able to really rival Gaumont’s own, artificial stencil colour method.
Cineteca di Bologna holds the largest single collection of Kinemacolor films and has digitally restored them. The program also includes three Chronochromes and three Pathécolor from the same period.
These colourful nonfiction films take us on a magical tour, from harvesting and hunting in the English countryside, to an elephant pageant in India, to a French beach, to Sudan, Holland and Japan… Unique documents of history mingle with moments of great beauty bringing back the colours of the past.

  

Pathecolor
Coiffures et types de Hollande / Hollanda’dan sac ve sapka ornekleri(1910)
Les Bords de la Tamise d’Oxford à Windsor / Oxford’dan Windsorá Thames nehri kiyilari(1914)
Industrie des éventails au Japon / Japonya’da yelpaze uretimi (c.1914-1918)
Chronochrome Gaumont (1912)
Deauville-Trouville
View of Enghien-les-Bains / Enghien-le-Bains’den manzaralar
Flowers & Fruits / Cicekler ve meyvalar
Kinemacolor (Urban) 
Fording the River / Nehir gecisi (1910)
A Run with the Exmoor Staghounds (1911)/ Exmoor av kopeklerinin pesinde
Nubia, Wadi Halfa and the Second Cataract / Sudan, Nil nehri caglayanlari (1911)
Calcutta: The Pageant Procession / Kalkutta: filli gecit toreni(1912)
Lake Garda, Italy / Italya, Garda gölü (1910)
Aralık 17 2017

Detaylar

Tarih: Aralık 17
Saat: 13:00
Ücret: 12TL 18TL
Film Kategorisi:
Film Etiketleri:, , , ,

Mekan

Fransız Kültür Merkezi

Beyoğlu, İstiklal Cad. No:4
İstanbul, 34435 Türkiye

+ Google Haritalar

Telefon:

+90 (850) 755 68 00

Mekanın Websitesi

Organizatör

Kino Istanbul